نكته بسيار مهم در صافي كف پا

Rate this post

نكته بسيار مهم در صافي كف پا

 

📣نكته بسيار مهم در صافي كف پا

👇

🔰دقت داشته باشيد صافي كف پا يك ناهنجاري ارتوپدي ميباشد كه به صورت ژنتيكي و وراثتي انتقال مي يابد و هيچ دليل ديگيري ندارد.

🔴از آنجايي كه منشأ صافي كف پا زمينه هاي ژنتيكي ميباشد به هيچ وجه در هيچ جاي دنيا و در هيچ سني قابل درمان نيست.

🔰صافي كف پا عارضه است ميتوان به راحتي جلوي عوارض و مشكلات ناشي از آن را گرفت.

✅رويكرد اصلي ما در طرح موضوع صافي كف پا اين است كه همگان بدانند ميشود عوارض صافي كف پا را به راحتي مخصوصاً در سنين پايين كنترل كرد.

 

 

 

نكته بسيار مهم در صافي كف پا

نكته بسيار مهم در صافي كف پا

 

 

بررسي انواع صافي كف پا👇👇

 

🔴صافي كف پاي سخت
Rigid Flat Foot

حدود ٢٠٪؜ الي ٣٠٪؜ افراد مبتلا به صافي كف پا در دنيا از اين نوع صافي كف پا دارند.

 

♦️در اين نوع صافي كف پا، رباط ها و ماهيچه هاي كف پا كاملاً نرم و بدون استحكام بوده و باعث ميشود ساختار قرار گرفتن استخوانهاي تشكيل دهنده كف پا دچار تغيير و بهم ريختگي شود.

❌يعني ماهيچه هاي تشكيل دهنده كف پا كه وظيفه تشكيل گودي كف پا و همچنين وظيفه در كنار هم قراردادن صحيح استخوان هاي كف پا را دارند به علت عدم وجود استحكام و شُلي بسيار زياد وظيفه اصلي خود را به هيچ وجه انجام نميدهند و همين كه ماهيچه هاي كف پا وظيفه خود را انجام ندهد باعث ايجاد صافي كف پا و به دنبال آن ايجاد عوارض ذكر شده در بالا ميگردد.

⛔️تمام عوارض ذكر شده براثر نبودن گودي در كف پا و نيز عدم درست قرار گرفتن استخوانهاي كف پا به وجود مي آيد، كه در صافي كف پاي سخت Rigid اين عوارض شديد تر و بيشتر ايجاد ميگردد.

⛔️در صافي كف پاي سخت Rigid
در هر حالتي كف پاي شخص مبتلا پُر از گوشت و عضلات به نظر ميرسد و هيچ گودي ندارد، يعني در حالت نشسته و يا ايستاده و در هر حالتي در كف پا هيچ گودي وجود ندارد.

به تصاوير زير توجه بفرماييد👇👇

 

 

نكته بسيار مهم در صافي كف پا

نكته بسيار مهم در صافي كف پا

 

 

 

 

 

 

 

 

لطفا چند لحظه تأمل بفرماييد👇

 

📌صافي كف پا دو دسته عارضه ايجاد ميكند:

 

♦️١- عوارض فيزيكي كه در ظاهر كاملاً مشخص است و ساختار اندام مانند مچ و زانو را تغيير شكل ميدهد👇
(يعني يه علت عدم وجود گودي در كف پا و چرخش مچ پا به سمت داخل و چرخش كف پا به سمت خارج و همزمان با اعمال وزن بدن شخص به مرور زمان تغيير شكل استخواني اتفاق مي افتد و ظاهر اندام تحتاني مخصوصاً مچ پا و زانو بهم ميريزد و به اين ترتيب عوارض فيزيكي صافي كف پا ظاهر ميشود.)

 

♦️٢- عوارض باطني كه در قالب دردها و خستگي هاي مضمن بروز ميكند👇
( يعني به علت عدم وجود گردي در كف پا وزن بدن شخص به درستي در نقاط مختلف كف پا تقسيم نميشود، اعمال فشار بيش از حد به يكسري از نقاط كف پا و اعمال فشار كمتر به برخي از نقاط ديگر عدم تعادل تقسيم وزن ايجاد ميكند و باعث ميشود شخص دچار پادرد، كمرد درد، خستگي هاي زودرس و غيره گردد)

 

📌حال گاهي هر دو دسته عوارض در شخص بروز ميكن و او را آزار ميدهد و گاهي يكي از اين عوارض نمايان ميشود و باعث ميگردد خود شخص و يا والدين او به فكر پيگيري و درمان باشند.

 

❌متاسفانه معمولاً در صافي كف پاي سخت Rigid Flat Foot
هر دو دسته عوارض بروز ميكند.

 

بررسي انواع صافي كف پا 👇👇

 

🔴صافي كف پاي انعطاف پذير
Flexibel Flat Foot

🔰همانطور كه قبلاً مطرح شد هر دو نوع صافي كف پا از طريق ژنتيك انتقال مي يابد و جز مسائل وراثتي دليل ديگري ندارد.

 

📌حدود ٧٠٪؜ الي ٨٠٪؜ افراد مبتلاي به صافي كف پا در دنيا از اين نوع صافي كف پا دارند.

 

⛔️دقيقاً در همين نوع از صافي كف پا نيز به علت نرمي ژنتيكي رباطهاي تشكيل دهنده قوس كف پا و عدم وجود استحكام در اين تاندون ها، زماني كه شخص سرپا مي ايستد به صورت كامل قوس كف پايي شخص از بين ميرود.

دقت بفرماييد:

❌افراد مبتلا به صافي كف پاي ناشي از رباطهاي كف پايي انعطاف پذير Flexibel فقط زماني كه در حالت سرپا و ايستاده هستند و وزن بدن آنها روي پاها قرار ميگيرد به علت نرم بودن تاندون هاي تشكيل دهنده كف، قوس كف پايي از بين ميرود و باعث ميگردد وزن بدن شخص به صورت صحيح و متوازن در كف پا تقسيم نشود و به دنبال آن عوارض صافي كف پا بروز ميكند.

 

🔴 افرادي كه دچار صافي كف پاي انعطاف پذير Flexibel هستند، در حالت نشسته (زماني كه وزن بدن روي پاها قرار ندارد) در ظاهر گودي كف پاي بسيار مناسبي دارند به همين علت است در معاينه و ارزيابي ابراز ميدارند كه ما صافي كف پا نداريم ولي وقتي پاي عوارضي همچون پادرد، كمردرد، خستگي هاي زودرس در زمان فعاليت، خارپاشنه، پيچ خوردگي مچ پا، انحرافات زانو و مچ، و… به ميان مي آيد و در حالت ايستاده معاينه ميشوند به اين نتيجه ميرسند كه بسياري از اين دردها در ستون فقرات و اندام تحتاني به علت همان صافي كف پايي بوده كه سالها از آن بي خبر بوده اند.

 

📌در واقعه افراد بسياري در دنيا مبتلا به اين نوع صافي كف پا هستن.

 

 

 

 

 

 

 

 

نكته بسيار مهم در صافي كف پا

نكته بسيار مهم در صافي كف پا

 

 

📣مخاطبين گرانقدر توجه بفرماييد

 

🔴صافي كف پا يكي از مواردي است كه روزانه در مشاوره هاي تلگرامي و اينستاگرامي مجموعه كاميار بيشترين سوالات را به خود اختصاص داده است.

⛔️بسياري از افراد كره زمين با اين معضل درگير هستند.

🔰خواهشمنديم با توجه و دقت كامل مطالب روزهاي گذشته و امروز و نيز روزهاي آينده را كه در خصوص صافي كف پا ميباشد را با دقت دنبال بفرماييد.

✅تلاش داريم با ارائه مطالب به روز علمي در ارتقاع سطح سلامت خانواده شما سروران سهيم باشيم.

لطفاً با ما همراه باشيد🙏🌺