شایع ترین اختلال و ناهنجاری ارتوپدی

Rate this post

شایع ترین اختلال و ناهنجاری ارتوپدی

 

⛔️شايع ترين اختلال و با ناهنجاري ارتوپدي در ميان تمام انسانهاي كره زمين مسئله صافي كف پا ميباشد، شايد به همين علت( يعني شايع بود در جامعه بشري) ميباشد كه خيلي مورد توجه و اهميت قرار نميگيرد.

 

❌البته از آنجايي كه هيچ يك از انواع صافي كف پا قابل درمان در هيچ سني نيست تا زماني كه براي شخص مبتلا مشكل يا عارضه اي ايجاد نكرده نياز به بررسي و پيگيري ندارد.

 

📌ولي با توجه به ژنتيكي بود و غير قابل درمان بود صافي كف پا، ايجاد عوارض آن در طول زندگي و رشد بدن انسان مخصوصاً در افراد زير ١٨ سال بسيار شايع است.

 

عوارضي همچون:❌❌❌
انحراف زانوها – چرخش مچ پا به داخل – انحراف ستون فقرات – پيچ خوردگي مچ پا – اختلالات راه رفتن – رو به بيرون گذاشتن پاها زمان راه رفتن به صورت ٧ – خستگي زودرس زمان پياده روي و ورزش – زانو درد، كمر درد و پا درد – خارپاشنه – دردهاي مزمن كف پا مخصوصاً در ناحيه پنجه و زير انگشتان – ضعيفي چشم و غيره…

 

♦️حال مسئله اين است كه با اين همه عوارض كه شايد هركدام از ما با آنها به نحوي درگير باشيم چه بايد كرد؟
♦️آيا راه پيشگيري و درمان اين عوارض وجود دارد؟
♦️از چه سني ميشود پيشگيري عوارض صافي كف پا را پيگيري نمود؟
♦️براي افراد مبتلا به صافي كف پا چه ورزشهايي مناسب است؟
♦️و بسياري از سوالات كه ذهن شما مخاطبين محترم مخصوصاً والدين را درگيره خود كرده است.

 

✅سعي داريم همچون گذشته كه بارها اين مطالب را مطرح كرده ايم با توجه به حجم بالاي سوالات شما عزيزان در پيوي، به صورت گسترده تر به بررسي صافي كف پا بپردازيم.
📣خواهشمنديم در روزهاي آينده با دقت بيشتري مطالب را پيگيري بفرماييد و اگر در اطرافيان اشخاصي كه مثل شما نياز به كسب اطلاعات بيشتري دارن ميشناسيد به كانال مجموعه ما دعوت بفرماييد

لينك كانال مجموعه ارتوپدي كاميار👇📣

http://t.me/joinchat/AAAAAFE1PqSXHaX0tfZQew