دکتر کامیار عرب تزریق اوزون

تزریق اوزون در زانو، اوزون تراپی

3/5 - (4 امتیاز)

اوزون تراپی

استفاده از کورتون بصورت تزریق داخل مفصلی یا تزریق اطراف بافتها و تاندونهای آسیب دیده، روشی است که سالیان متمادی بعنوان روش موثری در کاهش درد و التهاب و درمان بیماران مبتلا به دردهای عضلانی اسکلتی کاربرد داشته و دارد.

کورتون بعنوان یک داروی جادویی امروزه در بسیاری از درمانهای پزشکی جایگاه بی رقیبی دارد و بندرت داروهای دیگر توانسته اند جایگزین مناسبی برای درمان با این داروی نه چندان سالم باشند . افزایش فشار خون، بالا رفتن قند خون، ضایعات پوستی، مشکلات قلبی، چشمی و نارسایی غده فوق کلیوی از عوارض استفاده از کورتون می باشد که معمولا در مصرف مزمن این دارو ایجاد می شود.

تلاشهای پزشکی بر یافتن جایگزین های موثر برای این دارو، استفاده از گاز اوزون را بعنوان روشی سالم در درمان دردهای مفصلی و عضلانی مطرح نموده است. استفاده از این گاز در پزشکی از حدود سی سال پیش در درمان بیماریهای مقاوم گوارشی شروع شد و امروزه از اوزون تراپی در درمان بسیاری از بیماریها، بهبودی زخمهای مقاوم به درمان و درمان عفونتهای مقاوم استفاده میشود.

اوزون گازی است که از تغییرمولکولی گاز اکسیژن در دستگاه تولید کننده ازون، از ترکیب شدن سه اتم اکسیژن بدست می آید. خصوصیات شیمیایی گاز ازون به نحوی است که تزریق غلظت خاصی از آن به داخل مفاصل و تاندونها، سبب کاهش التهاب و بهبودی بیماران میگردد (ازون تراپی). فعال شدن سیستم ضد التهابی بدن و مهار آزاد شدن واسطه های التهابی در محل تزریق، تاثیر ضد التهابی ازون را از انواع مختلف کورتون بیشتر نموده است.

اوزون تراپی علاوه بر کاهش التهاب سبب تعدیل سیستم ایمنی و فعال سازی مکانیسم های ترمیم بافت در محل تزریق می گردد. ساییدگی زانو و آرتروز زانو از بیماریهای شایعی است که بیماران مبتلا به آن جهت اجتناب از عمل جراحی راهکارهای مختلفی را تجربه مینمایند . تزریق داخل مفصلی کورتون یا ژل های اسید هیالورنیک و درمان زانو درد باا پی آر پی از روشهایی است که تا کنون در درمان ارتروز زانو بکار برده شده است.

استفاده از تزریق داخل مفصلی اوزون در مطالعات انجام شده و اوزون تراپی آرتروز زانو ، علاوه بر اثر ضد التهابی قوی، فعالیت سیستم بازسازی را در داخل زانو فعال ساخته و بهبودی سریع و قابل ملاحظه ای را در بیماران مبتلا به ارتروز زانو داشته است.

اوزون درمانی

علاوه بر این تزریق این گاز با نیدل های بسیار کوچکی صورت می گیرد و درد هنگام تزریق از روشهای دیگر به مراتب کمتر است . خاصیت ضد میکروبی گاز ازون در حدی است که از آن در ضد عفونی کردن هوا و آب استفاده میشود و به این دلیل شانس عفونت در اثر تزریق ازون نسبت به روشهای دیگر کمتر است.

علاوه بر مفصل زانو، در درمان دردهای مفصلی عضلانی دیگر مانند التهاب تاندون آرنج، خار پاشنه، مچ دست و پا و شانه و هر ناحیه ای که قبلا از تزریق کورتون جهت درمان استفاده میشده انجام تزریق گاز اوزون بعنوان جایگزین سالم و موثری مطرح گردیده و استفاده از آن بصورت روز افزون در حال افزایش است. استفاد ه از این روش بعنوان گام موثری در کاهش مصرف کورتونهای تزریقی درمان بیماران مراجعه کننده به کلینیکهای درد بکار گرفته می شود.

درکلینیک تخصصي ارتوپدي دكتر كاميار عرب در بخش مربوط به تزریقات مفصلی تزریق اوزون با جدیدترین دستگاه اوزون و تحت شرایط کاملا استریل صورت می پذیرد.

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.