دکتر کامیار عرب تزریق اوزون

تزریق اوزون در دیسک

Rate this post

تزریق ازون داخل دیسک راهکاری ساده بیخطر و موثر در درمان دیسک کم

 

بیرون زدگی دیسک کمر یا اصطلاحا فتق دیسک یک بیماری شایع با روشهای متنوعی از درمان میباشد . در دو دهه اخیر تلاشهای محققین علم پزشکی بر انجام درمان با کمترین تهاجم و حد اقل دستکاری در بافتهای بدن بوده و میباشد . در مورد بیماری دیسک کمر نیز این رویکرد تحولات اساسی را در پرهیز از جراحی های غیر ضروری و انجام عملهای بسته بدون نیاز به برش پوست و بیهوشی بوجود آورده است . در بعضی از موارد برا پارگی دیسک کمر نیز این امکان وجود دارد. عملهایی که یصورت سرپایی در اتاق عمل انجام میشود و بیمار ساعاتی پس از انجام آن با پای خود بیمارستان را ترک می کند.

 

استفاد از تزریق ازون  به داخل دیسک معیوب روشی است که بعنوان یکی از جدید ترین راهکارهای درمان دیسک کمر مورد استفاده قرار گرفته است و با توجه به سادگی تکنیک و کم هزینه بودن و تاثیر چشمگیری که در درمان بیرون زدگی دیسک دارد به سرعت جایگاهش را در  بهترین درمانهای کم تهاجم دیسک  تثبیت نموده است.

 

ازون  گازی است که سه مولکول اکسیژن ساحته شده است . دستگاههای تولید کننده ازون این گاز را از اکسیژن خالص ایجاد میکنند. خصوصیات منحصر به فرد این گاز در سلهای اخیر مورد توجه محققین علم پزشکی قرار گرفته و استفاده از این گاز در زمینه طب داخلی- ارتوپدی-طب ورزشی –غدد و دیگر زمینه های پزشکی با موفقیت زیادی همراه بوده است. خصوصیات بیولوژیکی ازون  به نحوی است که تزریق غلظت مناسبی از آن به داخل دیسک سبب ایجاد تغییراتی در قسمت داخلی دیسک می گردد. تغییرات ایجاد شده سبب جمع شدن قسمت داخلی دیسک و کاهش سایز قسمت بیرون زده دیسک و آزاد شدن عصب سیاتیک میگردد.

 

تزریق گاز ازون داخل دیسک در اتاق عمل و تحت مونیتورینگ مستقیم فلوروسکوپ و با انجام بی حسی موضعی انجام میشود .انجام این کار توسط متخصص درد انجام میشود و دقت انجام این کار در پاسخدهی به آن تاثیر زیادی دارد. بیماران بلافاصله ترخیص شده و یک هفته استراحت نسبی دارند. در سه تا چهار هفته پس از عمل دیسک به آرامی کاهش سایز می دهد و بیمار فعالیتهای طبیعی خودش را شروع می نماید.

ازون یک گاز ضد عفونی کننده قوی است و انجام این روش ریسک عفونت را بهمراه ندارد . انجام این روش وسیله مصرفی زیادی ندارد و استفاده از یک دستگاه تولید کننده ازون طبی  تایید شده که از اکسیژن ازون را تولید میکند برای انجام کار کفایت می کند. وجود مشخصات ذکر شده انجام این روش را بعنوان یک روش بی عارضه و کم هزینه با تاثیر زیاد و تهاجم کم نسبت به سایر روشهای بسته درمان دیسک مطرح ساخته است.

 

بیماران مبتلا به بیرون زدگی دیسک کمر بصورت سرپایی بستری شده و در اتاق عمل بدون نیاز به بیهوشی و با بی حسی موضعی تحت عمل قرار گرفته و هیچگونه برش جراحی ایجاد نمیشود.

 

استفاده از ازون در درمان دردهای مربوط به آرتروز زانو نیز بعنوان یک روش جدید درمان با موفقیت زیادی همراه بوده است.با توجه به اثر ضد التهابی قوی این گاز و تاثیری که تزریق آن در افزایش ترمیم پذیری بافتهای بدن دارد جایگزین  مناسبی برای تزریق کورتون در درمان بیماریهای مفصلی میباشد.

 

 

بیماران مبتلا به بیماری دیسک کمر با مراجعه به کلینیک های درد پس از انجام معاینه در صورت داشتن مشخصات لازم برای این کار کاندید این عمل بسته میباشند . با انجام روشهای کم تهاجم در درمان دیسک کمر  در کلینیک های فوق تخصصی درد تعداد جراحی های غیر ضروری دیسک کاهش قابل ملاحظه ای داشته و خواهد داشت.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *